Опис

Проста та зручна програма для нарахування та виплати заробітної плати для підприємства та підприємця.

У програмі передбачено роботу з декількома організаціями різних форм власності та систем оподаткування.

Основним документом програми є документ "Розрахунок ЗП".

Документ здійснює розрахунок заробітної плати з різних видів оплат, проводить нарахування та утримання податків та зборів, формує необхідні друковані форми.

Документи:

  • Розрахунок та видача зарплати (Розрахунок ЗП)
    • Розрахунково-платіжна відомість (П-7, П-49)
    • Таблиця нарахувань/утримань за місяць
    • Відомість на виплату готівки (Додаток 1)
    • Платіжна відомість (П-53)
    • Розрахунковий лист співробітника (П-6, П-52)
    • Видаткові касові ордери на видачу ЗП (КО-2)
  • Відомості для видачі авансу
  • Табель обліку робочого часу
  • Платіжні доручення
  • Розрахунок лікарняних (співробітника, по догляду за хворими членами сім'ї, допомога у зв'язку з вагітністю та пологами)
  • Розрахунок відпускних (щорічний, компенсація за невикористану відпустку)

Програма автоматично розраховує середню ЗП, а також суми лікарняних та відпускних.

  • Додаткові ознаки доходів (до 4 ДФ)

Звіти:

Програма містить повний пакет звітності стандартної зарплати:

  • Зведений звіт ЄСВ, ПДФО та ВЗ: Додаток 1, Додаток 4 ДФ, Додаток 5, Податковий розрахунок (перелік таблиць звіту)
  • Повідомлення про прийняття працівника на роботу
  • Відомість на виплату ЗП у банк
  • Довідка про середню заробітну плату (дохід)

В програмі доступні формування та підготовка звітів для подачі в електронному вигляді (в XML-форматах).

Довідники програми:

  • Стандартні довідники:

    • Співробітники
    • Контрагенти
    • Мої фірми
    • Робочі дні
    • Свята
  • Бухгалтерські довідники:

    • Види оплат: місячна тарифна ставка (оклад), погодинна, понаднормові, нічні, святкові, премії, матеріальна допомога, неоподатковувана матеріальна допомога, трудовий договір (контракт), відпускні, лікарняні, індексація, винагороди. Також у програмі передбачено 5 додаткових видів оплат із можливістю редагування для індивідуальних налаштувань.
    • Види оплат у табелі: рекомендовані типи оплат, їх літерні та цифрові умовні позначення, коефіцієнт розрахунку, можливість додати свої види оплат для кожної фірми окремо.
    • Податки/нарахування/утримання (програма підтримує всі необхідні нарахування та утримання, аліменти та додаткові утримання, які налаштовуються).
    • Індексація
    • Лікарняні/відпускні
  • Підтримувані оподаткування: Загальна, Єдиний податок, Фіксований с/г податок.

  • Дизайнер друкованих форм, за допомогою якого ви зможете змінити або створити індивідуальну форму документів на власний розсуд.

  • Виписка документів та ведення архіву з кількох фірм/ФОП одночасно в одній програмі.

  • Український та інший інтерфейси.

  • Можливість збереження бази даних у файл резерву для подальшого відновлення.

Ліцензійна угода

УкрЗарплата розповсюджується за принципом "спробуй перед тим, як купити". Це означає, що:

  1. Усіма авторськими правами на УкрЗарплата ексклюзивно володіє автор програми - Котельніков Дмитро.
  2. Ви можете використовувати цю програму протягом випробувального періоду в 45 днів. Якщо ви хочете користуватися цією програмою і надалі, то ПОВИННІ зареєструвати свою копію програми.
  3. Існує два основних типи ліцензій на використання УкрЗарплата:
  • а) Ліцензія на ВИКОРИСТАННЯ на одному комп'ютері. Користувач придбаває ОДНУ ліцензію для ВИКОРИСТАННЯ УкрЗарплата на ОДНОМУ комп'ютері.

  • б) Ліцензія на ВИКОРИСТАННЯ на декількох комп'ютерах. Придбання певної кількості ліцензій дає право ВИКОРИСТОВУВАТИ програму покупцеві, службовцю або уповноваженому представнику покупця на такій же кількості комп'ютерів.

Після реєстрації користувачеві надається ліцензія на використання УкрЗарплати в будь-яких легальних цілях на кількості комп'ютерів, що відповідає купленій ліцензії. Зареєстрована копія УкрЗарплата не може бути здана в оренду, дана напрокат або передана в повному комплекті третім особам.

  1. Незареєстрована пробна версія УкрЗарплата може поширюватися вільно (крім випадків, передбачених нижче) в тому вигляді, в якому вона постачається. Жодні фізичні чи юридичні особи не мають права стягувати оплату за поширення УкрЗарплати без письмового дозволу власника авторських прав. Забороняється розповсюджувати незареєстровану пробну версію УкрЗарплати у комплекті програмних пакетів без письмового дозволу власника авторських прав.
  2. Умови реєстрації описані на офіційному сайті програми в розділі "Як придбати" https://www.ukrzarplata.com/ua/register.html.
  3. ПРОГРАМА УкрЗарплата ПОШИРЮЄТЬСЯ ЗА ПРИНЦИПОМ "ЯК Є". ПРИ ЦЬОМУ НЕ ПЕРЕДБАЧАЄТЬСЯ НІЯКИХ ГАРАНТІЙ, ПРЯМИХ АБО НЕПРЯМИХ. ВИ ВИКОРИСТОВУЄТЕ ПЗ НА ВЛАСНИЙ РИЗИК. АВТОР НЕ ВІДПОВІДАЄ ЗА ВТРАТИ ДАНИХ, ПОШКОДЖЕННЯ, ВТРАТИ ПРИБУТКУ АБО ЗА БУДЬ-ЯКІ ІНШІ ВИДИ ВТРАТ, ПОВ'ЯЗАНІ З ВИКОРИСТАННЯМ (ПРАВИЛЬНИМ АБО НЕПРАВИЛЬНИМ) ЦІЄЇ ПРОГРАМИ.
  4. Ви не можете використовувати, копіювати, емулювати, клонувати, здавати в оренду, давати напрокат, продавати, змінювати, декомпілювати, аналізувати, передавати ліцензовану програму або її частину інакше, ніж описано в даній ліцензії. Будь-яке подібне неавторизоване використання призводить до негайного та автоматичного припинення дії цієї ліцензії та може спричинити кримінальне та/або цивільне переслідування. Ключові файли УкрЗарплата не повинні поширюватись, без письмового дозволу власника авторських прав.

Всі права, які явно не передбачені тут, належать Котельнікову Дмитру.

  1. Установка та використання УкрЗарплати свідчать про згоду з умовами даної ліцензії.
  2. Якщо ви не погоджуєтесь з умовами даної ліцензії, то повинні видалити файли УкрЗарплата зі своїх пристроїв зберігання інформації та відмовитися від використання УкрЗарплати.

Дякуємо, що обрали ПЗ УкрЗарплата.

Як зареєструвати програму або продовжити оновлення

Програма "УкрЗарплата" є платною:

  • Версія програми L1(одна фірма, співробітників до 10)

    • Локальної версії + оновлення на 1 рік коштує 399 гривень,
    • Продовження оновлень на 1 рік коштує 200 гривень (16.66 грн на місяць);
  • Версія програми L2(фірм до 3, співробітників до 50)

    • Локальної версії + оновлення на 1 рік коштує 799 гривень,
    • Продовження оновлень на 1 рік коштує 400 гривень (33.33 грн на місяць);
  • Версія програми L3(фірм до 6, співробітників до 100)

    • Локальної версії + оновлення на 1 рік коштує 1199 гривень,
    • Продовження оновлень на 1 рік коштує 600 гривень (50.00 грн на місяць);
  • Версія програми L4(фірм до 10, співробітників до 300)

    • Локальної версії + оновлення на 1 рік коштує 1999 гривень,
    • Продовження оновлень на 1 рік коштує 1000 гривень (83.33 грн на місяць);
  • Версія програми L5(фірм необм., співробітників необм.)

    • Локальної версії + оновлення на 1 рік коштує 3999 гривень,
    • Продовження оновлень на 1 рік коштує 2000 гривень (166.66 грн на місяць).

Підтримка користувачів здійснюється електронною поштою та за вказаними у контактах номерами телефонів. Оновлення можна завантажити у нас на сайті.

Як зареєструвати програму?

Для реєстрації Вам належить заповнити та надіслати нам форму-замовлення:

  • з нашого сайту http://www.ukrzarplata.com/, в розділі "Як придбати";

  • або з програми, в меню "Допомога":"Швидка реєстрація".

Тільки після одержання форми-замовлення Вам надсилається рахунок для оплати.

Ви можете оплачувати програму і як фізична особа згідно виставленого Вам рахунку в будь-якому банку в касу. Якщо для оплати Вам потрібні додаткові документи, дзвоніть - Вам їх нададуть.

Форма-замовлення програми "УкрЗарплата"

Назва підприємства/ПІБ: _____________________________

Індекс: _____________________________________________

Область: ____________________________________________

Місто (без "м."): ___________________________________

Фактична адреса: ____________________________________

Одержувач: __________________________________________

Телефони: ___________________________________________

E-Mail: _____________________________________________

Код програми*: ______________________________________

Версія програми(L1, L2, L3, L4, L5):_________________

Ви зареєстрований користувач і це продовження оновлень: [ ]

Як Ви довідалися про нашу програму: _________________

Після оплати Вам буде надіслано на поштову адресу необхідний пакет документів (оригінали бухгалтерських документів з мокрими печатками й підписами та копії свідоцтв).

Пояснення по заповненню форми-замовлення:

Код програми - це унікальний номер, який можна знайти в програмі, в меню "Допомога":"Швидка реєстрація".

ВАЖЛИВО: ДО того як зайдете в це меню виберіть вашу основну фірму в головному вікні програми, в основному (але не обов'язково) це та фірма/ФОП, від якої відбувається оплата (в даних організації/ФОП обов'язково внесіть правильний код ЄДРПОУ/ФО, в довіднику "Мої фірми" поле "Код").

Якщо фірм або співробітників більше ніж дозволяє ліцензія, зайві ви повинні видалити.

Для продовження оновлень заповніть стандартну форму-замовлення та надішліть її нам:

ОБОВ'ЯЗКОВО вкажіть у формі-замовленні, що це продовження оновлень (проставте позначку у відповідному полі форми).

Установка та оновлення програми

Установка програми:

Файл для установки локальної версії програми Ви можете знайти в Інтернеті на нашому сайті http://www.ukrzarplata.com/, у розділі "Завантажити".

Для інсталяції локальної версії програми УкрЗарплата запустіть файл ukrzarplata.exe і дотримуйтесь інструкцій майстра установки.

Під час інсталяції Ви можете самостійно вибрати диск і каталог, в якому надалі перебуватиме програма.

За замовчуванням програма встановлюється на C:/Program Files/UkrZarplata3.

Після завершення установки перезавантажте комп'ютер!

Після установки програми на робочому столі з'явиться ярлик для швидкого запуску програми.

Якщо Ви відмовилися від створення ярлика під час установки, Ви можете запустити програму Пуск (Start)->Програми (Programs)-> УкрЗарплата.

Оновлення програми:

Необхідні файли для оновлення програми Ви можете знайти в Інтернеті на нашому сайті http://www.ukrzarplata.com/, у розділі "Завантажити".

Переглянути версію програми Ви можете у самій програмі, в меню "Допомога":"Про програму".

Для оновлення необхідно:

  • завантажити нову версію програми;
  • закрити робочу версію програми;
  • запустити файл установки та дотримуватись інструкцій майстра установки;
  • перезавантажити комп'ютер;
  • запустити програму.

Якщо на комп'ютері є доступ до Інтернету, перевірити версію програми можна автоматично (відкрийте у програмі меню "Допомога":"Перевірити версію програми").

Для оновлення старих версій (версій нижче 2020.01.28) необхідно:

  • завантажити нову версію програми;
  • закрити робочу (стару) версію програми;
  • запустити файл установки та дотримуватись інструкцій майстра установки;

Починаючи з версії 2020.01.28, програма УкрЗарплата встановлюється в нову папку UkrZarplata3, в стару папку UkrZarplata2 її встановлювати не можна. Нова версія створить ярлик "УкрЗарплата", а старий ярлик перейменує на "УкрЗарплата (стара версія)"

  • перезавантажити комп'ютер;
  • запустити програму.

Під час першого запуску УкрЗарплата повідомить вам, що знайдено стару базу даних та запитає дозволу перенести стару базу в нову версію. Якщо ви погодитеся, база даних буде перенесена автоматично.

УВАГА! Оновлення бази може зайняти тривалий період. ОБОВ'ЯЗКОВО дочекайтеся закінчення оновлення і не переривайте його.

Якщо база не підтягнеться автоматично або станеться помилка - Ви можете базу перенести самостійно вручну.

Як перенести базу вручну:

  • запустіть "УкрЗарплата (стара версія)",
  • зайдіть в меню "Опції": "Резервування / відновлення": "Резервування",
  • збережіть базу в файл,
  • вийдіть зі старої програми.

Далі зайдіть у нову версію програми (ярлик "УкрЗарплата") та відновіть базу даних з файлу, що зберегли раніше, через меню "Опції" : "Резервування / відновлення" : "Відновлення".

Контактна інформація

Телефонна лінія консультацій працює тільки в робочі дні (Пн. - Пт.):

Час роботи: 10.00 – 13.00, 14.00 - 17.00

  • Телефон: +38 (050)627-10-72
  • Телефон: +38 (098)220-34-91

Довідники

Опис кнопок для роботи з Довідниками:

"Добавити" - відкриває вікно для створення нового запису;

"Змінити" - відкриває вибраний (позначений у списку) запис у режимі редагування;

"Видалити" - видаляє вибраний (позначений у списку) запис. ВАЖЛИВО! Видалені записи відновити неможливо;

"Історія" - зберігає історію зміни періодичних реквізитів запису за датами;

"Закрити" - закриває довідник.

Дата "Початок періоду":

У основних довідниках програми ведеться Історія реквізитів, тобто усі зміни/доповнення у довідниках фіксуються на встановлену Вами дату "Початок періоду" - на дату початку дії реквізитів.

ВАЖЛИВО: ПЕРЕД зміною будь-якого реквізиту (наприклад, оклад співробітника, поточний рахунок контрагента, процентна ставка профспілкових внесків для організації, тощо) ОБОВ'ЯЗКОВО встановіть дату "Початок періоду". Змінений реквізит діятиме лише зі встановленої Вами дати.

Співробітники

Контрагенти

Мої Фірми

Бухгалтерські

Робочі дні

Свята

Співробітники

Довідник "Співробітники" призначений для зберігання інформації про співробітників підприємства/організації/підприємця (Головне меню "Довідники":"Співробітники")

Вікно довідника поділено на дві частини: ліворуч – групи довідника, праворуч – співробітники. Групи мають структуру дерева, всі дії з групами виконуються натисканням правою кнопкою миші за допомогою меню.

Список працівників представлений звичайною таблицею.

Група та співробітник:

Кожен елемент довідника (співробітник) має належати до групи.

Якщо у Вас на підприємстві немає поділу за групами (цехами, департаментами) програма запропонує запис нового співробітника у створену автоматично групу "Нова група".

Ви можете додати/перейменувати/видалити групу або підгрупу – просто натисніть правою кнопкою миші на найменуванні групи і виберіть з вікна, що з'явиться, необхідну дію.

Для редагування видимості колонок таблиці співробітників натисніть у шапці кнопку ліворуч від колонки "Таб. №" (див. на знімку нижче):

Список сотрудников
Як додати нового співробітника?

Головне меню "Довідники": "Співробітники"

  • Виберіть групу для співробітника (якщо є поділ за групами) - просто позначте (один клік мишкою);
  • Натисніть кнопку "Добавити";
  • Встановіть внизу вікна дату "Початок періоду" дії реквізитів;

Наприклад, "Початок періоду" може відповідати даті початку роботи з програмою або даті прийняття на роботу працівника.

Обов'язково слідкуйте за датою "Початок періоду" при зміні будь-яких даних про співробітника - це дата, з якої почне діяти змінений Вами реквізит.

  • Заповніть дані про співробітника;
  • Натисніть кнопку "Зберегти+Закрити".

Опис даних Довідника:

УВАГА! Для коректного Розрахунку ЗП та виведення даних у друкованих формах документів та звітності необхідно максимально заповнити всі необхідні для роботи поля/реквізити співробітника.

Загальні дані:

Початок періоду - дата початку дії реквізитів.

ВАЖЛИВО: Перед зміною будь-якого реквізиту (наприклад, окладу або пільги) ОБОВ'ЯЗКОВО встановіть дату "Початок періоду". Змінений реквізит діятиме лише зі встановленої Вами дати.

Таб. номер - це унікальний табельний номер, який одноразово надається співробітнику всередині підприємства/організації/ФОП та ніколи не змінюється. Табельний номер повинен містити лише арабські цифри, без дефісів (тире), індексів, серій та інших знаків.

ПІБ - при заповненні полів "Прізвище", "Ім'я" та "По батькові" поле "ПІБ" заповнюється автоматично.

Код - ідентифікаційний код, наданий згідно із Законом України "Про державний реєстр фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів". За умови відсутності коду – поле залишають незаповненим.

Посада - вкажіть посаду співробітника.

№ ЗП картки/рахунки – заповнюється при безготівковій видачі ЗП на зарплатню картку чи рахунок через банк. В програмі можна сформувати та зробити експорт "Відомості на виплату ЗП в банк" (див. Головне меню "Звіти").

Прийнятий - дата прийняття співробітника на роботу.

Дата наказу" - дата видання наказу чи розпорядження про прийняття на роботу.

№ наказу" - № наказу чи розпорядження про прийняття на роботу.

Звільнений - дата звільнення співробітника. При звільненні співробітника необхідно вибрати дату звільнення та заповнити відповідні поля, що з'явилися: "Дата наказу", № наказу і вибрати статтю звільнення в полі Стаття.

Стать - проставте відповідну позначку для статі.

Нове робоче місце – за потреби встановіть позначку та у вікні Дата створення виберіть дату створення нового робочого місця.

Для вибору дат можна використовувати Календар (кнопка вибору праворуч від поля).

Вкладка "Оплата":

Тип роботи - тип працевлаштування співробітника: основне робоче місце, робота за сумісництвом, цивільно-правовий договір (ЦПД).

Тип оплати - виберіть тип оплати праці та проставте відповідну типу оплати тарифну ставку (наприклад, для типу оплати "Ставка" заповніть поле "Оклад").

Профспілковий - проставте позначку, якщо працівник - учасник профспілкової організації.

Програма автоматично утримуватиме профспілковий внесок у документі "Розрахунок ЗП" за ставкою, зазначеною у довіднику "Мої фірми" на вкладці "Додатково".

Неповний робочий час - проставте позначку, якщо співробітник працює неповний робочий час.

Пенсіонер - проставте позначку, якщо співробітник Пенсіонер.

Особа з інвалідністю - проставте позначку, якщо працівник має інвалідність.

Зверніть увагу: позначки "Пенсіонер" та "Особа з інвалідністю" необхідні для врахування особливостей нарахування/утримання податків та зборів під час Розрахунку ЗП.

ВАЖЛИВО: Позначка "Особа з інвалідністю" необхідна для працівників, у яких є пільги з оподаткування залежно від групи інвалідності (пільгу ПСП необхідно вказувати окремо).

Пільги (ПСП) - податкова соціальна пільга співробітника.

Якщо Вам потрібна звичайна пільга, оберіть у реквізиті "Пільги (ПСП)" - 100%. Звичайна пільга 100% становить 50% від прожиткового мінімуму для працездатних осіб (у розрахунку на місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового року, тобто на 2022 рік: 1240,50 грн = (2481,00х50%) 150% - це підвищена пільга і становить 75% від прожиткового мінімуму (1860,75 грн), що зазвичай використовується для "Осіб з інвалідністю".

Пільги на дітей (ПСП) - податкова соціальна пільга співробітника на дітей.

К-сть дітей - кількість дітей, додатковий реквізит для розрахунку ПСП на дітей.

"Пільги на дітей" використовуються в тому випадку, якщо у Співробітника є право на такі пільги (співробітник-одинак, вдовство тощо). Для правильного розрахунку виберіть необхідний відсоток у реквізиті "Пільги на дітей" і вкажіть "К-сть дітей" для правильного розрахунку граничного розміру доходу, до якого застосовується податкова соціальна пільга (ПСП).

Аліменти - у програмі передбачені аліменти "% від суми до видачі" або встановленою сумою. Проставте позначку, де необхідно та встановіть розмір відсотка чи суму.

Вкладка "Основні дані":

На вкладці "Основні дані" Ви можете внести додаткову довідкову інформацію щодо співробітника: паспортні дані, адреса, телефон, дату народження; а також детальну, важливу для звітності інформацію щодо професії:

Професійна назва роботи - професійна назва роботи згідно з Класифікатором професій.

Код класифікатора професій - код роботи "Код КП" згідно з Класифікатором професій.

Код ЗКППТР - код ЗКППТР згідно з Класифікатором професій (втратив актуальність у новій звітності).

Вкладка "Індексація":

Нараховувати індексацію - поставте позначку, якщо для цього працівника необхідно нараховувати індексацію.

Використовувати базовий період (введення залишку) - використовується для установки останнього базового місяця.

Перерахунок індексації після збереження - використовується для правильного розрахунку приросту індексу споживчих цін. Перерахунок є обов'язковим при зміні реквізитів співробітника пов'язаних з індексацією, а також при початковому внесенні даних та/або початку роботи з індексацією у програмі.

Вкладка "Спецстаж"

Встановіть позначку "Спецстаж", якщо для цього працівника є підстави для нарахування спеціального трудового стажу; у таблиці заповніть всі поля: код основи, початок і кінець періоду для спецстажу, номер і дату наказу.

Як змінити дані співробітника? (Зміна реквізитів довідника)

Для зміни даних працівника:

  • Виберіть у головному меню "Довідники":"Співробітники";

Наприклад, співробітнику Петренко М.В. підвищили оклад до 7800,00 грн з 01.04.2022р.

  • Позначте у списку співробітника Петренко М.В. (один клік мишкою) і натисніть кнопку "Змінити" (або подвійний клік мишкою на співробітнику у списку);
  • Встановіть дату "Початок періоду" дії реквізиту – 01.04.2022р.;
  • Змініть реквізит "Оклад": встановіть в полі "Оклад" 7800,00 грн);
  • Натисніть кнопку "Зберегти+Закрити".

ВАЖЛИВО: При додаванні або зміні даних працівника зверніть увагу на дату початку дії реквізитів "Початок періоду".

Приклад 1:

Співробітник – особа з інвалідністю.

Встановіть позначку в полі "Особа з інвалідністю" та програма враховуватиме особливості розрахунку внесків для особи з інвалідністю під час "Розрахунку ЗП" для підприємств/організацій (наприклад, нарахування ЄСВ на фонд оплати праці у розмірі 8,41%).

Під час формування звітів програма заповнить дані співробітника-особи з інвалідністю у необхідні розділи/поля автоматично.

Приклад 2:

Співробітник - одинока мати (двоє дітей).

Співробітник має право на підвищену пільгу на дітей у розмірі 150% на кожну дитину. Якщо даний співробітник має право на пільгу на себе + пільги на двох дітей, для правильного розрахунку ПДФО при "Розрахунку ЗП" виберіть:

  • 100% у полі "Пільги (ПСП)" (пільга на себе).

  • 150% - у полі "Пільги на дітей (ПСП)" і "2" у полі "К-сть дітей" (підвищена пільга на 2-х дітей).

Редактирование сотрудника
Приклад 3:

Співробітник працює за сумісництвом з погодинною оплатою праці.

Позначте для співробітника "Тип роботи" - "За сумісництвом", "Тип оплати" – "Погодинна" та введіть у поле "Погодинна" тарифну ставку за годину.

Для працівника з погодинним типом оплати праці достатньо проставити у документі "Розрахунок ЗП" кількість відпрацьованого часу (колонка "Погодинна (годин)") та програма автоматично розрахує суму ЗП.

Контрагенти

Довідник "Контрагенти" призначений для автоматизації виписки платіжних доручень.

Кожен елемент довідника (контрагент) має належати до групи.

Групування контрагентів найкраще проводити за якоюсь ознакою (наприклад, "Основні платежі", "Податки ЗП", "Постачальники" тощо).

Ви можете додати/перейменувати/видалити групу або підгрупу – просто натисніть правою кнопкою миші на найменуванні групи і виберіть з вікна, що з'явиться, необхідну дію.

У програмі запропоновано дві групи "Сплата податків" та "Основна група".

УВАГА! Групу "Оплата податків" видаляти заборонено.

Структура довідника представлена на ​​знімку нижче. Для роботи з елементами довідника використовуйте панель клавіш над таблицею списка контрагентів.

Список контрагентов
Як додати нового контрагента?

Головне меню "Довідники": "Контрагенти"

  • Виберіть групу для контрагента (позначте, один клік мишкою на групі);
  • Натисніть кнопку "Добавити";
  • Встановіть дату "Початок періоду" дії реквізитів;
  • Заповніть реквізити контрагента;
  • Натисніть кнопку "Зберегти+Закрити".

Мої Фірми

Довідник "Мої фірми" призначений для зберігання інформації про Ваші підприємства, організації, підприємців (Головне меню "Довідники":"Мої Фірми").

Група та елемент довідника:

Кожен елемент довідника (організація/підприємець тощо) повинен належати до групи.

Якщо поділу по групах немає, програма запропонує запис нового елемента у створену автоматично групу "Нова група". При веденні обліку по декільком фірмам одночасно зручніше організувати групи за загальною ознакою, наприклад, за системою оподаткування або за типом: "Організації", "Підприємці" і т.п.

Ви можете додати/перейменувати/видалити групу або підгрупу – просто натисніть правою кнопкою мишки на найменуванні групи та виберіть з вікна, що з'явиться, необхідну дію.

Як додати нову фірму або ФОП?

Головне меню "Довідники":"Мої Фірми"

  • Виберіть групу для нової фірми, якщо є поділ за групами (позначте, один клік мишкою на групі);
  • Натисніть кнопку "Добавити";
  • Встановіть дату "Початок періоду" дії реквізитів;
  • Заповніть усі необхідні поля довідника;
  • Натисніть кнопку "Зберегти+Закрити".

Опис даних Довідника:

УВАГА! Для коректного Розрахунку ЗП та правильного відображення даних у друкованих формах документів та звітності необхідно максимально заповнити всі необхідні для роботи дані про фірму/ФОП.

Початок періоду - дата початку дії реквізитів.

ВАЖЛИВО: Перед зміною будь-якого реквізиту (наприклад, зміна поточного рахунку IBAN) обов'язково встановіть дату "Початок періоду". Змінений реквізит діятиме лише із встановленої Вами дати.

Найменування - найменування фірми, організації або ПІБ підприємця (наприклад, ТзОВ "Моя Фірма", Миколенко В. А.).

Повне найменування - повне найменування фірми, організації або прізвище, ім'я та по батькові підприємця (наприклад, Товариство з обмеженою відповідальністю "Моя Фірма", Фізична особа-підприємець Миколенко Володимир Андрійович).

Оподаткування - виберіть із запропонованого списку необхідну систему оподаткування (загальна, єдиний податок, фіксований с/г податок).

Форма власності - виберіть необхідну форму власності із запропонованого списку.

Підприємець - позначка у полі необхідна для суб'єктів підприємницької діяльності - фізичних осіб-підприємців (ФОП).

Платник ПДВ - позначка означає "платник ПДВ".

Код – код ЄДРПОУ (ЗКПО) для юридичної особи або ідентифікаційний номер фізичної особи - платника податків.

Усі додаткові вкладки ("Контакти", "Банк", "Податкова", "Додатково" тощо) містять дані для заповнення друкованих форм документів та звітності.

Вкладка "Додатково"

Код виду діяльн. по КВЕД - введіть код Основного виду діяльності згідно чинної Класифікації видів економічної діяльності (КВЕД).

Код галузі ЗКНГ - якщо необхідно заповність код галузі із Загального Класифікатора "Галузі народного господарства".

КАТОТТГ - введіть код з національного реєстру "Кодифікатор адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад (КАТОТТГ)". Код скадається з літер UA та 17 цифр. Код КАТОТТГ фактично є сучасною заміною старого коду КОАТУУ.

Ставка Профспілкового в % - встановлюється тарифна ставка для нарахування профспілкового внеску.

Встановлена ​​тарифна ставка враховується під час "Розрахунку ЗП" виключно для працівників - учасників профспілкової організації (приналежність до профспілки встановлюється індивідуально у довіднику "Співробітники", вкладка "Оплата").

КОПФГ - виберіть із запропонованого списку організаційно-правову форму господарювання КОПФГ ("Класифікація організаційно-правових форм господарювання")

Для електронної звітності:

ВАЖЛИВО! Для автоматизації та правильного формування Експорту файлів звітності в XML-формат виберіть дані Для електр. звітності (див. на знімку нижче: Вкладка "Додатково"):

  • код області,
  • код регіону,
  • код ДПС.

Фирма2

Бухгалтерські

Розділ "Бухгалтерські" (Головне меню "Довідники":"Бухгалтерські") включає п'ять абсолютно різних допоміжних довідників для правильного розрахунку заробітної плати, це:

Види оплат

Загальні відомості

Довідник має табличну структуру і містить перелік стандартних (найчастіше використовуваних) видів оплат, а також п'ять додаткових.

Додаткові види оплат (рядки Приклад 1-5) доступні для редагування.

Ви можете самостійно встановити для використання у програмі додатковий вид оплати, змінити його повне та коротке найменування, призначити індексацію, а також вибрати індивідуальні нарахування та утримання.

Як використовувати дані довідника?

Головне меню "Довідники":"Бухгалтерські" - "Види оплат"

  • Виберіть із запропонованого переліку систему "Оподаткування";

  • Позначте у списку необхідний вид оплат (один клік мишкою).

В таблиці праворуч програма відобразить нарахування та утримання, якими обкладається обраний Вами вид оплати.

Приклад:

Система оподаткування - загальна, вид оплати - лікарняні.

Для виду оплат "Лікарняні" у програмі автоматично налаштовані нарахування ЄСВ, а також утримання ПДФО та ВЗ.

Самостійне налаштування додаткового виду оплати:

Головне меню "Довідники":"Бухгалтерські" - "Види оплат"

  • Виберіть із запропонованого переліку систему "Оподаткування";

ВАЖЛИВО: Нарахування та утримання для додаткових видів оплат встановлюються окремо для кожної системи оподаткування!

  • Виберіть та позначте у списку додатковий вид оплати (рядки Приклад 1-5);

  • Натисніть кнопку "Змінити".

у новому вікні, що з'явилось:

  • Змініть найменування виду оплати: "Вид оплати (коротко)" - коротке найменування, "Вид оплати" - повне найменування;

  • Встановіть позначку "Використовувати";

  • Якщо вид оплати не підлягає індексації, зніміть позначку "Індексувати";

  • Натисніть кнопку "Зберегти+Закрити".

Тепер для створеного Вами додаткового виду оплати призначте нарахування та утримання (у таблиці праворуч проставте або зніміть позначки, де необхідно).

Види оплат у табелі

Головне меню "Довідники":"Бухгалтерські" - "Види оплат у табелі"

Бухгалтерський довідник "Види оплат у табелі" містить за замовчуванням стандартні види оплат відпрацьованого та невідпрацьованого часу:

Список видов оплат в табеле

Значення колонок таблиці видів оплат у табелі:

  • Код цифровий - цифровий код виду оплати у табелі, наприклад, 4 відповідає за "Нічні години роботи";

  • ID головного типу оплати – ідентифікатор головного типу оплати.

Для будь-якого виду оплати у табелі можна встановити або змінити "Головний тип оплати" (подвійний клік мишки відкриває інформацію виду оплати в табелі в режимі перегляду або редагування).

Приклад:

На підприємстві співробітники працюють у вечірній час: цифровий код 3, літерний ВЧ (далі ВЧ). У програмі такого окремого виду оплат немає.

Щоб години роботи у вечірній час (ВЧ) автоматично передавались в документ "Розрахунок ЗП" - необхідно встановити "Головний тип оплати" для ВЧ, тобто вибрати вид оплати із запропонованого списку та натиснути "Зберегти+Закрити" (див. як показано на знімку нижче).

Дані про відпрацьовані вечірні години потраплять у вибрану Вами колонку документа "Розрахунок ЗП":

Наприклад, якщо для ВЧ вибрати як "Головний тип оплати" - "Погодинна (денна) - звичайна", то в документі "Розрахунок ЗП" відпрацьовані години ВЧ з табеля додадуться в колонку "Погодинна (годин)".

Редактирование вида оплаты в табеле

  • Код буквений - літерне позначення виду оплати у табелі, наприклад, РВ відповідає "Години роботи у вихідні та святкові дні".

  • Найменування - найменування виду оплати у табелі.

  • Користувацький - 0 - програмні види оплати в табелі, 1 - види оплат додані користувачем.

ВАЖЛИВО! Ви можете самостійно додати свій вид оплати в табель для кожної організації/ФОП окремо.

  • Початковий період - дата початку дії виду оплати в табелі.

  • Коефіцієнт ставки за годину - коефіцієнт ставки за годину щодо основного типу оплати "Погодинна (денна) - звичайна".

Як додати новий вид оплати у табелі?

  • Виберіть організацію/ФОП, для якої Ви бажаєте створити новий вид оплати у табелі (організація/ФОП вибирається зверху у Головному меню програми);
  • Відкрийте довідник "Види оплат у табелі" (Головне меню "Довідники":"Бухгалтерські" - "Види оплат у табелі");
  • Натисніть кнопку "Добавити";

Наприклад, з 01.03.2022 ми створюємо новий вид оплати у табелі "Робота у вечірній час у святкові/неробочі дні":

Новый вид оплаты в табеле

  • Встановіть внизу вікна дату "Початок періоду" дії реквізитів;
  • Заповніть всі необхідні поля (коди, найменування, коефіцієнт тощо);
  • Виберіть зі списку "Головний тип оплати";
  • Натисніть кнопку "Зберегти+Закрити".

Податки/нарахування/утримання

Довідник "Податки/нарахування/утримання" поділено на три групи: Основні, Нарахування та Утримання.

Опис основних значень колонок у таблиці:

Сума – числове вираження податку.

Початковий період – дата початку дії значення реквізита.

Ставка - тарифна ставка податку у відсотках.

Макс. межа – максимальна межа для нарахування/утримання податку.

ВАЖЛИВО! Суми податків/зборів, ставки у відсотках, межі даних довідника поновлюються у нових версіях програми згідно чинних законодавчих актів/постанов/законів автоматично.

Індексація

Довідник містить інформацію про індексацію кожного окремого співробітника (таблицю з розрахунком приросту індексу споживчих цін за місяцями).

Кнопка "Розрахунок" проводить розрахунок індексації на поточний момент.

Кнопка "Повний перерахунок" робить повний перерахунок індексації (необхідний при зміні реквізитів співробітника, які впливають на індексацію).

Лікарняні/відпускні

В таблиці довідника зазначено види оплат, що використовуються для розрахунку середньої заробітної плати лякарняних і відпускних. У разі редагування даних таблиці обов'язково враховуйте дату початку дії реквізиту "Початок періоду".

Робочі дні

Довідник призначений для автоматичного заповнення кількості робочих днів для формування документа "Розрахунок ЗП".

Загальні відомості:

При першому встановленні програми довідник заповнений для п'ятиденного робочого тижня з урахуванням святкових та неробочих днів.

Довідник організований за групами (рік-місяць). Місяць представлений таблицею, де у колонці "Робочий/вихідний" позначка ("галочка") - це робочий день, без позначки - вихідний.

ВАЖЛИВО! Усі ручні зміни під час оновлення програми зберігаються.

Автозаповнення довідника:

Для швидкого редагування довідника самостійно можна використовувати функцію автозаповнення "Заповнити календар".

Примітка. Автоматичне заповнення довідника "Робочі дні" слід виконувати після заповнення довідника "Свята". Усі дати перенесення святкових та неробочих днів необхідно змінити вручну.

Ви можете використовувати автоматичне заповнення як для обраного місяця, так і для всього року (кнопка "Заповнити календар"):

  • Виберіть місяць року або рік;

  • Натисніть кнопку "Заповнити календар";

  • Зі списку виберіть "Заповнити за поточний місяць" або "Заповнити за поточний рік".

Як змінити робочий день на вихідний?

  • В групах довідника виберіть місяць;

  • В таблиці місяця позначте день;

  • В колонці "Робочий/вихідний" проставте або приберіть позначку;

  • Натисніть кнопку "Зберегти+Закрити".

Також можна встановити "Робочий" або "Вихідний" день за допомогою кнопки "Змінити".

Свята

Довідник має структуру звичайної таблиці та містить перелік святкових та неробочих днів згідно статті 73 Кодексу законів про працю України.

За необхідності Ви можете додати/змінити/видалити дані довідника.

Примітка. У разі зміни місяця та дати свята/неробочого дня, зробіть відповідні зміни і у довіднику "Робочі дні".

Документи

Опис кнопок для роботи з Архівом Документів:

"Перегляд" - відкриває на перегляд друковану форму вибраного в архіві документа.

Примітка. Для перемикання між друкованими формами використовуйте кнопку вибору праворуч від найменування шаблону. Програма запам'ятовує останній вибраний Вами друкований шаблон.

"Перегляд (за місяць)" - кнопка використовується тільки для документів "Розрахунок ЗП". Відкриває на перегляд друковану форму з об'єднаними даними кількох документів "Розрахунок ЗП" у межах місяця (узагальнені суми протягом місяця).

"Добавити" - відкриває вікно для створення нового документа;

"Змінити" - відкриває вибраний (позначений у списку) документ в режим редагування.

"Видалити" - видаляє вибраний (позначений у списку) документ.

"Оплата податків" - кнопка використовується лише для документів "Розрахунок ЗП". Формує документи для сплати податків та зборів на основі обраного (позначеного у списку) документа "Розрахунок ЗП". Докладніше дивіться: "Платіжне доручення" - "Формування платіжних доручень на основі документа "Розрахунок ЗП".

"Закрити" - закриває архів (список) документів.

Розрахунок ЗП

Табель

Платіжне доручення

Розрахунок лікарняних

Розрахунок відпускних

Додатково

Розрахунок ЗП

Документ призначений для нарахування та видачі заробітної плати працівникам організації/ФОП, здійснює автоматичний розрахунок сум нарахувань та утримань, враховуючи дані кожного працівника індивідуально; забезпечує формування необхідних для ведення обліку ЗП друкованих форм (Головне меню "Документи":"Розрахунок ЗП")

Як нарахувати ЗП?

Примітка. Для точного розрахунку ЗП необхідно правильно заповнити довідники (дані фірми, дані співробітника, робочі дні тощо)

  1. Виберіть фірму/ФОП в головному вікні програми, по якій необхідно провести "Розрахунок ЗП";

  2. Якщо необхідно, встановіть дату програми у головному вікні програми (переважно використовується при внесенні документів за попередні періоди);

Примітка. Якщо Ви вносите документи "Розрахунок ЗП" за попередні періоди, рекомендуємо змінювати дату програми у головному вікні відповідно до розрахункового періоду.

Приклад:

Поточна дата: 21 Квітня 2022р. Необхідно внести документи "Розрахунок ЗП" за попередні періоди, починаючи з дати створення фірми, наприклад, з Грудня 2021р.

Виберіть Вашу організацію/ФОП у головному вікні програми та встановіть "Дату програми" першого розрахункового періоду Грудень 2021р. (рекомендована "Дата програми" – останній день розрахункового місяця, тобто 31.12.2021р.). Створіть документ "Розрахунок ЗП" за Грудень 2021р. (кнопка "Добавити") - тепер під час формування документа поля "Дата", "За період", "Робочих днів у місяці" заповняться автоматично. Після розрахунку та збереження документа за Грудень 2021р., встановіть дату програми 31.01.2022р. для проведення нарахування ЗП за Січень 2022р. і т.д.

Дивіться на знімку "Список (архів) документів "Розрахунок ЗП":

Список Расчет ЗП

  1. Перейдіть до списку документів: натисніть у головному меню "Документи":"Розрахунок ЗП";

  2. Створіть новий документ (кнопка "Добавити") та заповніть номер, період та дату документа на вкладці "Основні дані";

Опис кнопок для роботи з Документом:

"Добавити" - додає обраного (позначеного у списку) співробітника в документ.

"Добавити групу" - додає вибрану (позначену у списку) групу співробітників у документ.

"Видалити" - видаляє вибраного (позначеного в таблиці документа) співробітника з документа "Розрахунок ЗП".

"Табель":

  • "Заповнити співробітника з табеля" - заповнює дані з Табеля в документ для вибраного (позначеного в таблиці документа) співробітника.

  • "Заповнити всіх співробітників з табеля" - заповнює дані з Табеля для всіх співробітників доданих в документ.

"Розрахунок":

  • "Розрахунок рядка" - розраховує заробітну плату обраного (зазначеного в табличній частині документа) працівника.

  • "Розрахунок всіх рядків" - розраховує заробітну плату всіх працівників у документі.

  • "Поновити реквізити співробітника" - оновлює реквізити обраного (відміченого в табличній частині документа) співробітника. Після оновлення реквізитів ОБОВ'ЯЗКОВО зробіть перерахунок ЗП для цього працівника (кнопка "Розрахунок": "Розрахунок рядка").

  • "Поновити реквізити всіх співробітників" - використовується для оновлення даних у документі після зміни реквізитів співробітників з ОБОВ'ЯЗКОВИМ подальшим перерахунком ЗП (кнопка "Розрахунок":"Розрахунок всіх рядків").

  • "Автовибір відпускних" – за замовчуванням у програмі встановлено автовибір суми відпускних із документів "Розрахунок відпускних" у документ "Розрахунок ЗП" (вибірка відбувається за датами формування документів "Розрахунок відпускних" у межах періоду документа "Розрахунок ЗП") . Якщо Ви не хочете, щоб нарахована сума відпускних автоматично проставлялася при розрахунку ЗП, просто зніміть позначку.

Документ Расчет ЗП
"Видимість" - увімкнення/вимкнення видимості Групи колонок в документі.

Примітка. Видимість колонок встановлюється в табличній частині документа "Розрахунок ЗП", кнопка зліва від колонки "Таб.ном." (див. на знімку вище).

Ознайомтесь перед заповненням документа:

Кнопки над списком співробітників на вкладці "Вибір співробітників" призначені для роботи лише з даними довідника "Співробітники".

ВАЖЛИВО! Зверніть увагу на дату "Початок періоду" дії реквізитів при зміні даних працівника з документа "Розрахунок ЗП".

ВАЖЛИВО! Після зміни реквізитів співробітника під час формування документа "Розрахунок ЗП" ОБОВ'ЯЗКОВО зробіть оновлення реквізитів співробітника для документа (кнопка "Розрахунок" - "Поновити реквізити працівників") і якщо необхідно перерахунок ЗП для співробітника (кнопка "Розрахунок" - "Розрахунок рядка").

Переходимо до заповнення табличної частини документа для нарахування та розрахунку ЗП:

  1. Перейдіть на вкладку "Вибір співробітників";
  2. Позначте співробітника у списку співробітників або групу співробітників для вибору документа (див. "Співробітники" - "Група та співробітник"*);
  3. Натисніть кнопку "Добавити" для додавання співробітника до документа або кнопку "Добавити групу" для додавання групи співробітників до документа;
  4. Внесіть суми додаткових видів оплати, якщо необхідно;
  5. Зробіть розрахунок заробітної плати (кнопка "Розрахунок":"Розрахунок всіх рядків");
  6. Щоб зберегти документ, натисніть кнопку "Зберегти+Закрити".

Принципи нарахування ЗП 2 рази на місяць:

У програмі реалізована можливість нараховувати ЗП 2 рази на місяць (за 1-у половину місяця та за 2-у окремо). Такі нарахування необхідно проводити двома різними документами "Розрахунок ЗП".

Як ми рекомендуємо проводити документи (на прикладі Квітня 2022 р.):

  1. Нарахування ЗП за 1 половину місяця. Дата документу: наприклад, 15 число місяця (15.04.2022р.)

!Зверніть увагу, для нарахування ЗП за 1 половину місяця дата документа може бути будь-який день місяця, крім останнього, тобто крім 30.04.2022р. Фактично відпрацьовані дні проставляються автоматично залежно від дати формування документа. Період нарахування фіксується у даних "Інформація про виплату ЗП" та не редагується ("Інформація про виплату ЗП" - це інформаційне вікно).

У документі ОБОВ'ЯЗКОВО має бути зазначена правильна кількість "Робочих днів у місяці" (згідно з довідником "Робочі дні" 20 днів). Виплата проводиться стандартно - як виплата звичайної ЗП, зробіть позначку в полі "Виплата ЗП", встановіть дату виплати (Примітка: Виплату ЗП за 1 половину місяця рекомендовано проводити з 16.04 до 22.04).

УВАГА! Не плутайте виплату ЗП за 1 половину місяця (поле "Виплата ЗП") та виплату авансу!

При розрахунку ЗП за 1-у половину місяця ПСП не застосовується, ПСП перераховується (якщо необхідно) при розрахунку ЗП за 2-у половину місяця (див. на знімку "Розрахунок ЗП" за 1 половину Квітня 2022р. з виплатою).

Документ Расчет ЗП

  1. Нарахування ЗП за 2 половину місяця. Дата документу – останній день місяця (30.04.2022р.)

(Примітка. Виплату ЗП за 2 половину місяця рекомендовано проводити з 1.05 по 7.05).

В обох документах простежте кількість фактично відпрацьованих днів для працівників (колонка "Днів").

У нашому прикладі фактично відпрацьовані дні:

  • за 1 половину місяця – 11

  • за 2 половину місяця – 9.

Табель

Табель обліку робочого часу дозволяє вести повний облік фактично відпрацьованого та невідпрацьованого працівниками часу.

Як правило, табель ведуть усі юридичні особи, а також фізичні особи-підприємці незалежно від кількості найманих працівників.

Табель за формою №П-5 носить рекомендаційний характер та містить мінімальний перелік основних показників (видів оплат): див. Довідник "Види оплат у табелі".

На знімку приклад друкованої форми Табеля:

Просмотр Табеля

Як заповнити табель?

  • Виберіть фірму/ФОП в головному вікні програми, по якій необхідно створити документ "Табель";

  • Якщо необхідно, встановіть дату програми у головному вікні програми (переважно використовується при внесенні документів за попередні періоди);

  • Перейдіть до списку документів: натисніть у головному меню "Документи":"Табель";

  • Створіть новий документ (кнопка "Добавити");

  • На вкладці "Основні дані" виберіть період "За період" (місяць та рік);

  • Виберіть основну кількість робочих годин (поле "Годин") та основний вид оплати у табелі (буквений код в полі "Код") наприклад, 8 годин та буквений код - Р;

  • Перейдіть на вкладку "Вибір співробітників" і виберіть співробітника або групу співробітників в документ (кнопки "Добавити" або "Добавити групу"):

"Добавити" - додає обраного (позначеного у списку) співробітника в документ.

"Добавити групу" - додає вибрану (позначену у списку) групу співробітників у документ.

  • Для автоматичного заповлення даних використовуйте кнопки "Заповнити співробітника" або "Заповнити для всіх співробітників" (кнопки на вкладці "Основні дані").

По прикладу: 8 годин та буквений код - Р:

"Заповнити співробітника" - заповнить для вибраного в документ співробітника по 8 робочих годин і код - Р у робочі дні.

"Заповнити для всіх співробітників" - заповнить для всіх співробітників в документі по 8 робочих годин і код - Р у робочі дні (Результат автозаповнення на знімку нижче).

Автозаполнение Табеля

Документ розбитий на стовпчики, кожна стовпчик відповідає Даті місяця.

Червоним виділено дати вихідних і святкових днів, автоматично заповнюються із довідників "Робочі дні" та "Свята".

Рядок співробітника за кожен день у табелі поділений на дві позиції: "Код" і "Годин":

  • Код - у цьому полі необхідно вибрати умовне позначення виду оплати у табелі (буквений код). Якщо день вихідний або святковий - залишіть це поле порожнім.

  • Годин - у даному полі необхідно проставити кількість годин.

Вид оплати у табелі необхідно вибрати зі списку, а кількість годин можна змінити вручну в самому документі.

Редактирование Табеля

Якщо Ви бажаєте, щоб табель автоматично заповнювався тільки за певний період місяця, встановіть позначку "Заповнити за період" і виберіть дати "Дат з:" та "Дата по:".

В документі "Розрахунок ЗП" можна підтягнути дані табеля через кнопку "Табель".

Платіжне доручення

Платіжне доручення - стандартний документ для проведення безготівкових оплат.

Як створити новий документ?

  • В меню програми виберіть "Документи":"Платіжне доручення";

  • Натисніть кнопку "Добавити";

  • Заповніть необхідні поля (реквізити) документа та натисніть "Зберегти+Закрити" або "Зберегти+Новий".

Деякі особливості заповнення платіжного доручення:

  • Номер платіжного доручення завжди поставляється автоматично наступний, але його можна змінити вручну. Початковий номер для автонумерації Ви можете налаштувати в меню "Опції":"Автонумерація".
  • Інформацію про отримувача можна внести в документ вручну, а також вибрати із довідника "Контрагенти" (кнопка вибору праворуч поля "Отримувач").
  • Позначка "Підставити без ПДВ" автоматично підставляє фразу "без ПДВ" в друкованій формі в полі "Призначення платежу".
  • ВАЖЛИВО: Обов'язково виберіть "Тип оплати", цей реквізит визначає вид податку або збору для обліку в програмі.

Формування платіжних доручень на основі документа "Розрахунок ЗП"

Щоб сформувати оплати автоматично на основі документа "Розрахунок ЗП" необхідно:

  • В меню програми вибрати "Документи":"Розрахунок ЗП";

  • Позначити (не відкривати) документ у списку, на основі якого формуємо платіжні документи;

  • Натиснути кнопку "Оплата податків".

  • Вибрати тип оплати із запропонованих (наприклад, ЄСВ (нарахування));

Вибір типу оплати відкриє платіжне доручення у режимі редагування. У документі автоматично будуть проставлені всі реквізити: номер (наступний згідно автонумерації), дата (дата програми), фірма/ФОП та сума платежу (з документа "Розрахунок ЗП"), інформація про отримувача (з довідника "Контрагенти"), призначення та тип платежу.

ВАЖЛИВО: При початковому формуванні документів "Платіжне доручення" на основі ЗП необхідно вибрати отримувача вручну з довідника "Контрагенти" один раз для кожного виду платежу. В подальшому програма підтягне інформацію контрагента автоматично (під час формування наступного аналогічного платежу).

Розрахунок лікарняних

Документ призначений для розрахунку лікарняних (Головне меню "Документи":"Розрахунок лікарняних")

Як розрахувати суму лікарняних?

  • В меню програми виберіть "Документи":"Розрахунок лікарняних";
  • Натисніть кнопку "Добавити";
  • Заповніть основні реквізити документа для розрахунку лікарняних:

- номер документа (за замовчуванням нумерація по порядку).

Дата – дата розрахунку лікарняного листа. За датою документа визначається період, в який документ "Розрахунок ЗП" переноситься сума лікарняного.

Приклад:

Дата документа "Розрахунок лікарняних" – 15.04.2022р.

Розрахована сума лікарняних переноситься в документ "Розрахунок ЗП" за 1-у половину Квітня 2022р.

Вибір фірми – виберіть Вашу організацію/ФОП;

Співробітник – виберіть співробітника з довідника "Співробітники" (кнопка вибору праворуч поля "Співробітник");

Тип лікарняного – виберіть тип лікарняного:

  • Лікарняний співробітника,

  • Лікарняний по догляду за хворими членами сім'ї,

  • Допомога по вагітністі і пологам.

Для обраного типу лікарняного "Лікарняний співробітника" програма після розрахунку автоматично розділить кількість днів та суму лікарняних "За рахунок підприємства" та "За рахунок Фонду (соцстраху)".

Період лікарняного – вкажіть період лікарняного листка (встановіть дати "з" та "по");

К-ть днів – кількість календарних днів лікарняного (розраховуються автоматично згідно вказаного періоду лікарняного);

К-ть роб. днів – кількість робочих днів, що припадає на період лікарняного (розраховуються автоматично згідно вказаного періоду лікарняного та довідника "Робочі дні");

Коефіцієнт стажу – виберіть коефіцієнт стажу працівника для застосування відсотка до суми розрахованого лікарняного (за замовчуванням програма встановлює 100%);

  • Розрахуйте середню заробітну плату працівника, натисніть кнопку "Розрахунок середньої ЗП". Програма автоматично вибере дані попередніх документів "Розрахунок ЗП" (кількість календарних або робочих днів та суми доходу за місяці, що припадають на період розрахунку) у спеціальну таблицю та розрахує Середню ЗП.

Примітка. Розрахована "Середня ЗП" за замовчуванням не має обмеження в кількості знаків після коми для більш точного розрахунку суми лікарняних. Щоб округлити "Середню ЗП", просто виправте суму в самому полі та натисніть клавішу "Enter".

  • Розрахуйте суму лікарняного, натисніть "Розрахунок лікарняних";
  • Щоб зберегти документ натисніть кнопку "Зберегти+Закрити".

Документ Расчет больничных
ВАЖЛИВО! Всі нарахування та утримання на суми лікарняних проводяться в документі "Розрахунок ЗП".

Розрахунок відпускних

Документ призначений для розрахунку відпускних (Головне меню "Документи":"Розрахунок відпускних")

Як розрахувати суму відпускних?

  • В меню програми виберіть "Документи":"Розрахунок відпускних";
  • Натисніть кнопку "Добавити";
  • Заповніть основні реквізити документа для розрахунку відпускних:

- номер документа (за замовчуванням нумерація по порядку).

Дата – дата розрахунку відпускних. За датою документа визначається період, в який документ "Розрахунок ЗП" переноситься сума відпускних.

Примітка. Якщо Ви не хочете, щоб нарахована сума відпускних автоматично проставлялася при розрахунку ЗП, просто приберіть позначку "Автовибір відпускних" у документі "Розрахунок ЗП" кнопка "Розрахунок".

Приклад:

Дата документа "Розрахунок відпускних" – 15.04.2022р.

Якщо включено "Автовибір відпускних", тоді нарахована сума відпускних автоматично заповниться в документ "Розрахунок ЗП" за 1-у половину Квітня 2022р.

Вибір фірми – виберіть Вашу організацію/ФОП;

Співробітник – виберіть співробітника з довідника "Співробітники" (кнопка вибору праворуч поля "Співробітник");

Тип відпускного – виберіть тип відпустки:

  • Щорічна,

  • Компенсація.

Період відпускного – вкажіть період відпустки (встановіть дати "з" та "по");

К-ть днів – кількість календарних днів відпустки (розраховуються автоматично враховуючи дані довідника "Свята");

  • Розрахуйте середню заробітну плату працівника, натисніть кнопку "Розрахунок середньої ЗП". Програма автоматично вибере кількість календарних днів (враховуючи "Свята") та суми доходу за попередні місяці (які припадають на період розрахунку) з документів "Розрахунок ЗП" до спеціальної таблиці та розрахує Середню ЗП.

Примітка. Розрахована "Середня ЗП" за замовчуванням не має обмеження в кількості знаків після коми для більш точного розрахунку суми відпускних. Щоб округлити "Середню ЗП", просто виправте суму в самому полі та натисніть клавішу "Enter".

  • Розрахуйте суму відпускних, натисніть "Розрахунок відпускних";
  • Щоб зберегти документ, натисніть кнопку "Зберегти+Закрити".

Документ Расчет отпускных
ВАЖЛИВО! Всі нарахування та утримання на суми відпускних проводяться в документі "Розрахунок ЗП".

Додатково

Документ "Дод. ознаки доходів (до 4 ДФ)"

Цей документ містить таблицю, де можна дозаповнити додаткові ознаки доходів для Додатку 4 ДФ.

Приклад:

*Є взаєморозрахунки (оплата + відвантаження) з постачальником ФОП на єдиному податку в 1-му кварталі 2022р. у розмірі 5499,00 грн. Для відображення цих даних в Додатку 4 ДФ зведеного звіту просто заповніть поля таблиці: ІПН, сума нарахованого доходу, сума виплаченого доходу та ознаку доходу.

Як створити новий документ?

  • В меню програми виберіть "Документи":"Додатково":"Дод. ознаки доходів (до 4 ДФ);
  • Натисніть кнопку "Добавити";
  • Заповніть основні реквізити документа:

- номер документа (за замовчуванням нумерація по порядку).

Дата – дата документа має входити у період дат, за який Ви подаєте Додаток 4 ДФ у складі зведеної звітності.

Вибір фірми – виберіть Вашу організацію/ФОП.

  • Натисніть кнопку "Добавити" в документі (у таблиці з'явиться рядок для заповнення);
  • Заповніть всі необхідні поля рядка та натисніть "Enter".

Документ Признаки к 1-ДФ
- Щоб додати додатковий рядок у таблиці, натисніть повторно "Добавити" (або на клавіатурі "Insert"); - Щоб зберегти документ, натисніть кнопку "Зберегти+Закрити".

Отчет Результат заполнения в 1-ДФ

Звіти

Опис кнопок для роботи зі Звітами:

"Перегляд" – відкриває друковану форму вибраного звіту на перегляд.

"Шаблон" – Ви можете створити свій шаблон на основі програмного, перейменувати його або видалити.

Праворуч вказано який шаблон вибрано. Всі програмні шаблони звітів мають назву "Основний вигляд".

"Друк" – виводить звіт на друк;

"Експорт" – дозволяє зробити експорт у зручний Вам формат, наприклад, у формат малюнка JPEG або документ PDF (якщо це необхідно);

"Дизайнер" – за допомогою Дизайнера Ви можете створити або змінити друковану форму звіту під Ваші вимоги (це стосується тільки зміни загального вигляду таблиці звітності, штрифтів, а не зміну самого вмісту звіту);

"Експорт для ДПС/Фонди/Банк" – призначений для експорту у спеціальні формати, а саме в XML-формат (для подальшого подання звітності в електронному вигляді);

"Оновити" – використовується для перерахунку таблиць звітів, якщо вони мають поля для ручного введення даних.

"Закрити" - закриває звіт.

Всі звіти формуються за даними документів "Розрахунок ЗП", "Розрахунок лікарняних", "Розрахунок відпускних" та "Дод. ознаки доходів (до 4 ДФ)".

Зведений ЄСВ

Повідомлення про прийняття працівника на роботу

Зведений ЄСВ

Для правильного формування файлу:

  1. Версія програми має бути останньою актуальною (версію програми можна переглянути в меню "Допомога":"Про програму". "Перевірити версію програми" Ви можете з меню "Допомога".

  2. В довіднику "Мої фірми" на вкладці "Додатково" необхідно заповнити обов'язкові реквізити Для електронної звітності своєї організації/ФОП, а саме: "Код області", "Код регіону", "Код ДПС".

ВАЖЛИВО! Ці реквізити необхідні для правильного формування назви файлів для Експорту в XML-формат.

  1. Формування XML-файлів необхідно проводити тільки на основі програмних друкованих форм. Редагувати шаблони не можна.

Як робити Експорт в XML:

ВАЖЛИВО! Щоб правильно створити пакет звітів – необхідно формувати та експортувати таблиці у суворій черговості:

  • Додаток 1,
  • Додаток 4 ДФ,
  • Додаток 5,
  • Податковий розрахунок (перелік таблиць звіту).

Примітка. Формуйте лише ті додатки, які Вам потрібні. Наприклад, формувати Додаток 5 НЕ потрібно, якщо протягом звітного періоду не було ніяких підстав для формування Додатку 5, таких як: прийняття на роботу працівника, особі надано відпустку у зв’язку з вагітністю та пологами, тощо.

Порядок формування звіту ЄСВ:

  • В меню програми виберіть "Звіти":"Зведений ЄСВ", далі Додаток 1;
  • Виберіть звітний період (кнопка праворуч дат) і натисніть "Застосувати";

Отчет ЕСВ1
- Сформуйте звіт (кнопка "Перегляд").

ВАЖЛИВО! На етапі формування звіту обов'язково перевірте чи заповнені усі необхідні реквізити для Вашої організації/ФОП та співробітників.

Отчет ЕСВ2
Переходимо до Експорту в XML-формат:

  • Для Експорту звіту натисніть кнопку "Експорт для ДПС/Фонди/Банк";
  • З'явиться вікно, в якому Ви маєте вказати шлях, куди зберегти файл (виберіть диск, папку).

Примітка. В програмі можна встановити "Папку за замовчуванням для збереження електронної звітності" в меню "Опції":"Параметри".

ВАЖЛИВО! Всі Додатки та Податковий розрахунок (перелік таблиць звіту) необхідно зберігати в одну й ту саму папку.

ВАЖЛИВО! Ім'я файлу не можна змінювати, імена файлів формуються автоматично.

  • Натисніть "Зберегти".

В нижньому правому кутку програми з'явиться інформаційне вікно "Експорт завершено".

У такий спосіб по черзі відкриваємо кожен Додаток (Додаток 1, Додаток 4 ДФ тощо) та робимо Експорт. Останнім формуємо "Податковий розрахунок (перелік таблиць звіту)".

Для Додатку 4 ДФ: В Додаток 4 ДФ можна внести додаткові ознаки доходів за допомогою документа "Дод. ознаки доходів (до 4 ДФ)". Детальніше дивіться "Додатково".

Для Податкового розрахунку (перелік таблиць звіту): Для уточнення сум нарахування ЄСВ під час округлення колонки рядка 3.1 доступні для редагування. Наприклад, якщо необхідно додати до суми ЄСВ 1 (одну) копійку, клікніть мишкою на дане поле, у вікні "Редагування" внесіть 0.01, далі "Ок" і у вікні перегляду звіту натисніть кнопку "Оновити".

Сформовані XML-файли Ви можете імпортувати до інших програм для подання звітності в електронному вигляді або подати на флешці разом із паперовими копіями до органів ДФС.

Повідомлення про прийняття працівника на роботу

В програмі додано форму "Повідомлення про прийняття працівника на роботу".

Форму необхідно подавати до територіальних органів ДПС за місцем обліку організації/ФОП як платника Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування ДО початку роботи працівника за укладеним трудовим договором та/або ДО початку виконання робіт (надання послуг).

Порядок формування звіту:

  • В меню програми виберіть "Звіти":"Повідомлення про прийняття працівника на роботу";
  • Виберіть звітний період (кнопка праворуч дат), і натисніть "Застосувати";
  • Сформуйте звіт (кнопка "Перегляд").

ВАЖЛИВО! На етапі формування звіту обов'язково перевірте чи заповнені усі необхідні реквізити для Вашої організації/ФОП та співробітника.

ОтчетСоцтрах

  • Для експорту Повідомлення в XML-формат натисніть "Експорт для ДПС/Фонди/Банк"
  • З'явиться вікно, в якому Ви маєте вказати шлях, куди зберегти файл (виберіть диск, папку).

Примітка. В програмі можна встановити "Папку за замовчуванням для збереження електронної звітності" в меню "Опції":"Параметри".

ВАЖЛИВО! Ім'я файлу формується автоматично і його не можна змінювати.

  • Натисніть "Зберегти".

В нижньому правому кутку програми з'явиться інформаційне вікно "Експорт завершено".