Спільнота для обміну досвідом між користувачами програм УкрБланк, УкрСклад, УкрЗарплата

Наши программы => УкрСклад => Тема розпочата: Дмитро від Січень 04, 2024, 12:04:17

Назва: Термінал анульовує - Укрсклад проводить чек
Відправлено: Дмитро від Січень 04, 2024, 12:04:17
Доброго дня, вже разів 10 за останні 30 днів трапляється таке що термінал від Приватбанку анульовує оплату і роздруковує чек ( де вказано що він анульований ) а Укрсклад проводить чек як нібито оплата пройшла успішно.

Версія програми на момент помилок була 7,83. ( нову версію 7,85 встановив 3 дні тому ).

У когось було щось подібне?
Назва: Re: Термінал анульовує - Укрсклад проводить чек
Відправлено: molotokk від Січень 04, 2024, 13:40:31
Добрий день. Детальніше - який термінал/драйвер/тип підключення/дані ком порту...
Назва: Re: Термінал анульовує - Укрсклад проводить чек
Відправлено: HumanKM від Січень 04, 2024, 14:17:02
Скоріш за все Приват або Ощад
щоб уникнути даної проблеми, замовте в банка заміну протоколо з BPOS на BPOS1
В укрскладі також має бути завантажено BPOS1.
Даний протокол передбачає отримання підтвердження.
Назва: Re: Термінал анульовує - Укрсклад проводить чек
Відправлено: Kroyon від Січень 04, 2024, 15:39:39
Цитата: HumanKM від Січень 04, 2024, 14:17:02Скоріш за все Приват або Ощад
щоб уникнути даної проблеми, замовте в банка заміну протоколо з BPOS на BPOS1
В укрскладі також має бути завантажено BPOS1.
Даний протокол передбачає отримання підтвердження.
В мене працює з BPOS1, але таке теж відбувається. Відповідь банку - "плохий зв`язок" або щось подібне. Тряплялось декілька разів... Версія 7.81.2 (на раніших версіях також було).
Проблема не часта (можно сказати, що зовсім інколи виникає). Тому касири дивляться спочатку на чек з терміналу і тільки тоді відпускають покупця.

Назва: Re: Термінал анульовує - Укрсклад проводить чек
Відправлено: Kroyon від Січень 04, 2024, 15:46:47
Цитата: Kroyon від Січень 04, 2024, 15:39:39
Цитата: HumanKM від Січень 04, 2024, 14:17:02Скоріш за все Приват або Ощад
щоб уникнути даної проблеми, замовте в банка заміну протоколо з BPOS на BPOS1
В укрскладі також має бути завантажено BPOS1.
Даний протокол передбачає отримання підтвердження.
В мене працює з BPOS1, але таке теж відбувається. Відповідь банку - "плохий зв`язок" або щось подібне. Тряплялось декілька разів... Версія 7.81.2 (на раніших версіях також було).
Проблема не часта (можно сказати, що зовсім інколи виникає). Тому касири дивляться спочатку на чек з терміналу і тільки тоді відпускають покупця.


З найгіршого - у покупця гроші списуються и через декілька хвилин (а то і менше) повертаються. УкрСклад проводить, як і потрібно, але грошей за продаж нема. Відбувається дуже рідко і, щиро кажучи, умов за якими це відбувається не зміг зловити. Забов`язав касирів слідкувати за статусом у чеку терміналу.
Назва: Re: Термінал анульовує - Укрсклад проводить чек
Відправлено: Simplet від Січень 04, 2024, 16:06:21
пару раз така помилка виникала =  Приват термінал ingenico ict220
в основному було коли весь товар клієнта вже в вікні касира (пропіканий сканером)
і Ти такий Ф10 Ф10 Ф10 - сума на термінал пішла - і тут клієнт згадує що він щось забув
( або просто стоіть з кимось говорить) проходить тих пару хв (таймаут виставлений в налаштуваннях Укрскладу до POS)  і в останню мить клієнт підносить (проводить карту)
- і далі 2 варіанти розвитку:
1й - в нього знімає і відразу повертає кошти а Укрсклад проводить через Чекбокс як успіщну операцію
2й- термінал дає відмову а Укрсклад через Чекбок показує успішну оплату

допоки головне не спішити та бути Уважними:
коли сам за касою дивлюся щою термінал видав чек і вже потім вручну підтвердження через укрсклад
( забрати галочку в віконечку автоматично закривати вікно)
так само і касирам наголошується - спочатку чек з терміналу ( оглянути щоб була оплата) а далі підтвердження і роздруковка чеку клієнту
Назва: Re: Термінал анульовує - Укрсклад проводить чек
Відправлено: Дмитро від Січень 05, 2024, 12:15:04
Цитата: molotokk від Січень 04, 2024, 13:40:31Добрий день. Детальніше - який термінал/драйвер/тип підключення/дані ком порту...

Приватбанк, Інженіко,протокол BPOS.
 
Ну як я бачу така проблема не тільки в мене іноді трапляється, просто не зрозуміло чому Укрсклад проводить чек який анульований.

Цитата: Kroyon від Січень 04, 2024, 15:39:39
Цитата: HumanKM від Січень 04, 2024, 14:17:02Скоріш за все Приват або Ощад
щоб уникнути даної проблеми, замовте в банка заміну протоколо з BPOS на BPOS1
В укрскладі також має бути завантажено BPOS1.
Даний протокол передбачає отримання підтвердження.
В мене працює з BPOS1, але таке теж відбувається. Відповідь банку - "плохий зв`язок" або щось подібне. Тряплялось декілька разів... Версія 7.81.2 (на раніших версіях також було).
Проблема не часта (можно сказати, що зовсім інколи виникає). Тому касири дивляться спочатку на чек з терміналу і тільки тоді відпускають покупця.



Ну у нас також був поганий зв'язок і довго "думав" термінал, але прокинули проводом від роутера і почав добре працювати, без тормозів.
Назва: Re: Термінал анульовує - Укрсклад проводить чек
Відправлено: HumanKM від Січень 05, 2024, 13:41:31
Цитата: Дмитро від Січень 05, 2024, 12:15:04
Цитата: molotokk від Січень 04, 2024, 13:40:31Добрий день. Детальніше - який термінал/драйвер/тип підключення/дані ком порту...

Приватбанк, Інженіко,протокол BPOS.
 
Ну як я бачу така проблема не тільки в мене іноді трапляється, просто не зрозуміло чому Укрсклад проводить чек який анульований.

Цитата: Kroyon від Січень 04, 2024, 15:39:39
Цитата: HumanKM від Січень 04, 2024, 14:17:02Скоріш за все Приват або Ощад
щоб уникнути даної проблеми, замовте в банка заміну протоколо з BPOS на BPOS1
В укрскладі також має бути завантажено BPOS1.
Даний протокол передбачає отримання підтвердження.
В мене працює з BPOS1, але таке теж відбувається. Відповідь банку - "плохий зв`язок" або щось подібне. Тряплялось декілька разів... Версія 7.81.2 (на раніших версіях також було).
Проблема не часта (можно сказати, що зовсім інколи виникає). Тому касири дивляться спочатку на чек з терміналу і тільки тоді відпускають покупця.



Ну у нас також був поганий зв'язок і довго "думав" термінал, але прокинули проводом від роутера і почав добре працювати, без тормозів.


Замініть протокол як я описав вище. Вірніш просіть банк замінити протокол на BPOS1. Наголошую не тільки в програмі - а в терміналі важливо замінити протокол.
Назва: Re: Термінал анульовує - Укрсклад проводить чек
Відправлено: Valerikkon від Січень 08, 2024, 20:39:31
В настройках POS есть тайм аут, попробуйте его увеличить ( например до 300 ).
Скорее всего тайм аут терминала превышает стоящий у вас по умолчанию 60
 и не дожидаясь ответа терминала при плохой связи фискализирует чек.
Назва: Re: Термінал анульовує - Укрсклад проводить чек
Відправлено: Valerikkon від Січень 12, 2024, 22:16:02
Кому помогло - пишите.
Назва: Re: Термінал анульовує - Укрсклад проводить чек
Відправлено: Valerikkon від Січень 26, 2024, 21:10:17
А ще у кого є така заморочка, та терміналом використовується картка МТС або Водафон дзвоніть в техпідтримку банку і просіть змінити на Лайф або Кихвстар ( хто краще робить у торговій точці ).
Мені допоміг спочатку таймаут, а потім заміна оператора.
Назва: Re: Термінал анульовує - Укрсклад проводить чек
Відправлено: matiashi від Січень 28, 2024, 21:47:46
Цитата: Valerikkon від Січень 26, 2024, 21:10:17А ще у кого є така заморочка, та терміналом використовується картка МТС або Водафон дзвоніть в техпідтримку банку і просіть змінити на Лайф або Кихвстар ( хто краще робить у торговій точці ).
Мені допоміг спочатку таймаут, а потім заміна оператора.
а чому б термінали не підключати на кабель провайдера, бо як мінімум є РРО, а значить і якийсь інтернет?
Назва: Re: Термінал анульовує - Укрсклад проводить чек
Відправлено: Valerikkon від Лютий 04, 2024, 23:31:22
Цитата: matiashi від Січень 28, 2024, 21:47:46а чому б термінали не підключати на кабель провайдера, бо як мінімум є РРО, а значить і якийсь інтернет?
Бо кабель провайдера не завжди є.
Назва: Re: Термінал анульовує - Укрсклад проводить чек
Відправлено: majachok від Лютий 21, 2024, 20:28:10
Цитата: Kroyon від Січень 04, 2024, 15:39:39Версія 7.81.2
звідки взяли версію Версія 7.81.2

Назва: Re: Термінал анульовує - Укрсклад проводить чек
Відправлено: HumanKM від Лютий 22, 2024, 10:17:13
Є така версія. Можу поділитися якщо треба
Назва: Re: Термінал анульовує - Укрсклад проводить чек
Відправлено: Дмитро від Березень 03, 2024, 20:29:25
Доброго вечора.

Вроді як найшов проблему. Коли стоїть галочку при оплаті картою - автоматично закривати вікно - то декілька раз на тиждень Укрсклад проводить чек який був відхилений/анульований і тд. Коли я галочку знімаю то такої проблеми нема. Буду писати в підтримку можливо там чимось допоможуть.
Назва: Re: Термінал анульовує - Укрсклад проводить чек
Відправлено: ОлександрСт від Березень 28, 2025, 08:42:40
Спробую підняти ще раз цю тему.
Проблема із анулюванням оплати через термінал.
УС - 7.95.2 мережева (проблема залишалась і на попередніх версіях)
ощадбанк термінал -інженіко деск2600 CL/4G/WIFI (проблема залишалась і з іньшими моделями)
чекбокс пРРО - BPOS1 RS232(com порт) таймаут 180
тягнеться протягом усього 24 року, листування із банком та термінальщикамі ні до чого не привело.
таке враження , що для них мій випадок унікальний
із власних спостережень (перегляд логу)
після оплати карткою та проведення операції через УС та пРРО, термінал очікує якогось підтвердження від УС ?!?!
на моє питання до банка, підтвердження чого вам потрібно?  відповідь: поза льотчіка...
поділіться хто ще із такою проблемою стикався і яким чіном вирішив.
дякую
Назва: Re: Термінал анульовує - Укрсклад проводить чек
Відправлено: HumanKM від Березень 28, 2025, 09:20:35
Цитата: ОлександрСт від Березень 28, 2025, 08:42:40Спробую підняти ще раз цю тему.
Проблема із анулюванням оплати через термінал.
УС - 7.95.2 мережева (проблема залишалась і на попередніх версіях)
ощадбанк термінал -інженіко деск2600 CL/4G/WIFI (проблема залишалась і з іньшими моделями)
чекбокс пРРО - BPOS1 RS232(com порт) таймаут 180
тягнеться протягом усього 24 року, листування із банком та термінальщикамі ні до чого не привело.
таке враження , що для них мій випадок унікальний
із власних спостережень (перегляд логу)
після оплати карткою та проведення операції через УС та пРРО, термінал очікує якогось підтвердження від УС ?!?!
на моє питання до банка, підтвердження чого вам потрібно?  відповідь: поза льотчіка...
поділіться хто ще із такою проблемою стикався і яким чіном вирішив.
дякую

Нажаль дійсно, така проблема по тремінлах інженіко БіПОС спостерігається часто.
Іноді вирішується зі сторони банка іноді міняємо протокол/термінал/тип приєднання.

Так як причина невідома, рішення не завжди занходиться. Раджу замінити термінал або тип приєднання. Дану проблему не спостерігаємо, якщо термінал приєднано не по ЮСБ, а по езернет чи вайфай. Зараз в банків як правило є інженіко з вайфайом. Подайте заявку, замініть термінал. Думаю проблему буде вирішено.
Назва: Re: Термінал анульовує - Укрсклад проводить чек
Відправлено: admin від Березень 28, 2025, 09:27:04
Цитата: ОлександрСт від Березень 28, 2025, 08:42:40Спробую підняти ще раз цю тему.
Проблема із анулюванням оплати через термінал.
УС - 7.95.2 мережева (проблема залишалась і на попередніх версіях)
ощадбанк термінал -інженіко деск2600 CL/4G/WIFI (проблема залишалась і з іньшими моделями)
чекбокс пРРО - BPOS1 RS232(com порт) таймаут 180
тягнеться протягом усього 24 року, листування із банком та термінальщикамі ні до чого не привело.
таке враження , що для них мій випадок унікальний
із власних спостережень (перегляд логу)
після оплати карткою та проведення операції через УС та пРРО, термінал очікує якогось підтвердження від УС ?!?!
на моє питання до банка, підтвердження чого вам потрібно?  відповідь: поза льотчіка...
поділіться хто ще із такою проблемою стикався і яким чіном вирішив.
дякую

Якщо проблему можна повторити, то тут тільки надсилати термінал і спробувати повторити помилку, тоді пишіть на підтримку. Якщо проблема хаотична, наприклад раз на 50 продаж, можна звичайно спробувати відловити надіславши термінал, але буде довго + транзакцій треба буде робити багато.
Назва: Re: Термінал анульовує - Укрсклад проводить чек
Відправлено: HumanKM від Березень 28, 2025, 09:44:29
Цитата: admin від Березень 28, 2025, 09:27:04
Цитата: ОлександрСт від Березень 28, 2025, 08:42:40Спробую підняти ще раз цю тему.
Проблема із анулюванням оплати через термінал.
УС - 7.95.2 мережева (проблема залишалась і на попередніх версіях)
ощадбанк термінал -інженіко деск2600 CL/4G/WIFI (проблема залишалась і з іньшими моделями)
чекбокс пРРО - BPOS1 RS232(com порт) таймаут 180
тягнеться протягом усього 24 року, листування із банком та термінальщикамі ні до чого не привело.
таке враження , що для них мій випадок унікальний
із власних спостережень (перегляд логу)
після оплати карткою та проведення операції через УС та пРРО, термінал очікує якогось підтвердження від УС ?!?!
на моє питання до банка, підтвердження чого вам потрібно?  відповідь: поза льотчіка...
поділіться хто ще із такою проблемою стикався і яким чіном вирішив.
дякую

Якщо проблему можна повторити, то тут тільки надсилати термінал і спробувати повторити помилку, тоді пишіть на підтримку. Якщо проблема хаотична, наприклад раз на 50 продаж, можна звичайно спробувати відловити надіславши термінал, але буде довго + транзакцій треба буде робити багато.

Нажаль ніхто з клієнтів не погоджується надсилати термінал і я їх розумію.
Хочу закцентувати увагу, що проблема масова, проявляється з терміналами Інженіко, на протоколі БіПОС1, з юсб приєднанням. Також додам наступну інформацію - проблема саме в обміні даними між терміналом і укрскладом. Адже якщо робимо не жорстке приєднання і вводимо вручну, то дана проблема відсутня. проявляється в усіх банках, 100% підтверджую по Приват, Ощад, УкрСиб.

Маю підозру що є якісь тонкощі в налаштуваннях протоколу. Адже іноді банк робить якісь дії з терміналом (жоден банк не каже що саме робить) і він починає працювати. Проблема плаваюча. Були клієнти в яких ануліція/скасування/відмова приходила пару разів на тиждень, а були в яких 20 разів на день.
Найгірше в цій проблемі два фактори:
1. Укрсклад друкує чек пРРО, фопу продаж заходить в оборот, товар списує з БД, а оплати не поступило по факту...
2. Часто ця відмова приходить не одразу, а через 20-40 секунд. За цей час людина (покупець) покидає магазин. А касир бачить відмову, хоче чек провело. Ми навіть радимо притримувати клієнта, щоб не опинится в такій ситуації.
Назва: Re: Термінал анульовує - Укрсклад проводить чек
Відправлено: admin від Березень 28, 2025, 09:57:01
Цитата: HumanKM від Березень 28, 2025, 09:44:29Нажаль ніхто з клієнтів не погоджується надсилати термінал і я їх розумію.

Надсилають без проблем якщо потрібно вирішити проблему. Половину протоколів які реалізовано, були зроблені по терміналам Клієнтів + іноді надсилали доналаштувати деякі моменти.
Назва: Re: Термінал анульовує - Укрсклад проводить чек
Відправлено: віталій 281985 від Березень 28, 2025, 13:52:27
В мене також з інженіко час від часу приходить ануляція, вже декілька раз наздоганяли клієнтів на дворі...Не знаю чи правда,казав мені чоловік який працює в приватбанку напрямок його роботи звязаний із банківськими терміналами, що інженіко має таку проблему і вона звязана щось типу із прошивкою , вирішення цієї проблеми тільки можлива із заміною терміналу.Але біда в тому що приват не має вільних терміналів інженіко , тобто я так і не дочекавшись термінала від приват,оформив на ПУМБ заявку привезли Verifone V200T , так само підключив і горя не знаю....
Назва: Re: Термінал анульовує - Укрсклад проводить чек
Відправлено: ОлександрСт від Березень 30, 2025, 12:44:04
Конкретно у мене проблема постійна, не залежить від типу картки, чи будь чого іньшого.
замінили 4 термінали, без змін. тип підєднання до компа теж міняли - без змін.
проводимо оплату терміналом, в ручному режимі Ф10 прописуємо оплату картою.
Складності лиш  під час повернень та обмінів товару (дуже довго треба кнопочки тикати..)
глобально суть проблеми в тому що:
 - термінал, після підтвердження банком списання коштів із клієнта, повідомляє УС про успішну оплату.
 - УС робить всі проводки (і вже чекає наступного клієнта), а термінал , з якогось дива, очікує від УС якогось підтвердження!!! ЯКОГО?
 - термінал не дочекавшись підтвердження скасовує всю операцію, відповідно банк повертає гроші...
І коли питаєш термінальщиків Підтвердження чого? у них немає відповіді
Назва: Re: Термінал анульовує - Укрсклад проводить чек
Відправлено: ОлександрСт від Березень 30, 2025, 12:46:03
Цитата: admin від Березень 28, 2025, 09:27:04Якщо проблему можна повторити, то тут тільки надсилати термінал і спробувати повторити помилку, тоді пишіть на підтримку. Якщо проблема хаотична, наприклад раз на 50 продаж, можна звичайно спробувати відловити надіславши термінал, але буде довго + транзакцій треба буде робити багато.
Можу надіслати лог , де спробував розібрати по хвилинам успішні та не успішні оплати
Назва: Re: Термінал анульовує - Укрсклад проводить чек
Відправлено: zoro від Березень 31, 2025, 15:56:12
Добрый день
Эта проблема , как на моей памяти очень давно, года 4 так точно. Ладно сейчас не об этом, значит подключено к серверу Укрсклад по рдп 5 удаленно рабочих мест, у каждого рабочего места стоит терминал инженик икт 220 , подключены по юсб и интернет кабелем, пробывал устанавливать протокол бпос1 и укрскладе и в терминалах и все ровно выходят чеки онулиров. И притом на всех 5 терминалах, пробывали замену терминала тоже на инженик икт220, прошивали его, и без результата, проблема оставалась. Пробывал подключать по TCP терминалы, все ровно без результата.

Короче плюнул на все , поставил протокол Инженик 4в1 на все 5 местах в программе и на терминалах, вроде все работает!

Как то так)))
Назва: Re: Термінал анульовує - Укрсклад проводить чек
Відправлено: HumanKM від Квітень 04, 2025, 10:16:28
- Дороблено: бібліотеку ECRcommX.dll, для роботи POS-термінала по протоколу BPOS1 тепер замінено за замовчуванням на версію 1.8.4.

Цікаво, це оновлення вирішує проблему чи ні? Відпишіться хто має інженіко під рукою
Назва: Re: Термінал анульовує - Укрсклад проводить чек
Відправлено: admin від Квітень 04, 2025, 10:38:48
Цитата: HumanKM від Квітень 04, 2025, 10:16:28- Дороблено: бібліотеку ECRcommX.dll, для роботи POS-термінала по протоколу BPOS1 тепер замінено за замовчуванням на версію 1.8.4.

Цікаво, це оновлення вирішує проблему чи ні? Відпишіться хто має інженіко під рукою

Вам раніше надсилали перелік бібліотек для тесту (лист нижче). для кожного банку треба пробувати різні версії, а краще всього, ту яку пропонує сам банк.

Це перенаправлений лист:
Від: УкрСклад
Кому: HumanKM
Дата: 31 січня 2024 р., 8:30:36
Тема: ФОП ********** - Термінал

===8<=================Оригінал листа=================
Вітаю,

30.01.2024 в 18:56, Ви звертались:

...

СД> Підкажіть у чому може бути проблема?

Спробуйте інші версії драйверу ECRcommX.dll. УкрСклад використовує
версію 1.7.2.1. Зі всіма (5 шт) версіями був тест, все працює, можливо
є особливість вашого банку чи терміналу. За посиланням нижче є ще 4
новіших драйвера, спробуйте роботу на них:
https://www.ukrsklad.com/files/add/ECRcommX_ver.rar

1. Виходите з програми.
2. Копіюєте з архіву, потрібний файл, з відповідної папки з
(по-порядку) в папку C:\ProgramData\UkrSklad7\. Файл ECRcommX.dll вже
має там бути, ви повинні його замінити.
3. Перезавантажуєте комп'ютер і POS-термінал.
4. Пробуєте продаж.
5. Якщо не допомогло використовуйте вищу версію.

--
Служба підтримки УкрСклад.
===8<=======Закінчення оригіналу тексту листа========
Назва: Re: Термінал анульовує - Укрсклад проводить чек
Відправлено: HumanKM від Квітень 04, 2025, 10:51:54
Розумію
але

1.
Коли приєдную Інженіко БіПОС1 до будь якого іншого продукту - таких проблем не має і я не займаюся підбором бібліотек. От наприклад до того ж чекбокса, якщо клієнт просто чекбокс (без укрскладу) використовує. Там той же термінал працює.

2.
Проблема підтверджена по різних банках - Ощад, УкрСиб, Приват (це те що особисто підтверджую)
Заміна бібліотек - не дала результату жодного разу. (скажу відверто, робив це кілька разів, а не кожного разу коли виявляли проблему)

3.
Що до особливостай банку. Типові банки, той же приват - найпоширеніший. Фахівці, так звані інженери, взагалі не розуміються на цих питаннях (ну покрайній мірі ті які приходять на наші торг точки). І повторюся, цей же термінал підключаю до чекбокса - працює...
Назва: Re: Термінал анульовує - Укрсклад проводить чек
Відправлено: admin від Квітень 04, 2025, 11:24:13
Цитата: HumanKM від Квітень 04, 2025, 10:51:54Розумію
але

1.
Коли приєдную Інженіко БіПОС1 до будь якого іншого продукту - таких проблем не має і я не займаюся підбором бібліотек. От наприклад до того ж чекбокса, якщо клієнт просто чекбокс (без укрскладу) використовує. Там той же термінал працює.

2.
Проблема підтверджена по різних банках - Ощад, УкрСиб, Приват (це те що особисто підтверджую)
Заміна бібліотек - не дала результату жодного разу. (скажу відверто, робив це кілька разів, а не кожного разу коли виявляли проблему)

3.
Що до особливостай банку. Типові банки, той же приват - найпоширеніший. Фахівці, так звані інженери, взагалі не розуміються на цих питаннях (ну покрайній мірі ті які приходять на наші торг точки). І повторюся, цей же термінал підключаю до чекбокса - працює...

https://www.softbalance.com.ua/forum/index.php/topic,6043.msg35569.html#msg35569
Назва: Re: Термінал анульовує - Укрсклад проводить чек
Відправлено: ОлександрСт від Квітень 05, 2025, 15:06:29
В черговий раз замінили термінал. на інженико икт220
в налаштуваннях нічого не міняли
(bpos1, com порт)
тиждень - політ нормальний,  *flag1*
Назва: Re: Термінал анульовує - Укрсклад проводить чек
Відправлено: ОлександрСт від Квітень 05, 2025, 15:07:30
В черговий раз замінили термінал. на інженико икт220
в налаштуваннях нічого не міняли
(bpos1, com порт)
тиждень - політ нормальний,  *flag1*